zondag 19 februari 2017

Aart en Rein

In de wintermaanden loop ik ook regelmatig met de kudde. Maar het is dan een stuk rustiger, er is dan weinig aanspraak. Hoe kom ik de dag dan door? Tja,… ik train wat meer met mijn honden, ik kijk wat meer naar de natuur.
Er is ook tijd voor bezinning, nieuwe plannen maken etc.... Het is anders, maar ook wel weer een leuke periode. Om de vrieskou de baas te blijven zorg ik er vaak voor dat ik regelmatig in beweging blijf. Ik doe wat oefeningen en gooi een paar keer een tractorband om. Op zich een raar gezicht, een herder die met een tractorband aan het werk is, maar tja, wie ziet het? Het is zo rustig in de polder! Dus ik blijf doorgaan met deze “Poldergym”.

Maar ik merk wel, dat mijn leeftijd en de kou voor een wat strammer lichaam zorgen. Dus regelmatige fysieke training is belangrijk. Dat doe ik dan ook, als ik niet met de kudde loop.

Ik pak regelmatig mijn mountainbike of step en maak in de vroege ochtend een rondje door mijn geliefde duinen rondom Kijkduin. Vroeger moest alles snel, maar sinds ik herder ben, kijk ik toch ook meer naar de natuur en stop ik wel eens. Zo kom ik van tijd tot tijd mijn twee vriendjes tegen. Ik leg mijn fiets of step dan neer en maak wat vossengeluiden. Door heel rustig te blijven lopen de dieren langs mee. Het levert mooie beelden op. Het is: gewoon buiten, maar ook, buitengewoon.

De vossen heten Aart en Rein. “Maar dat is logisch, want het zijn er twee,” zou Johan Cruijff gezegd hebben. Kijk even naar het volgende filmpje van een minuut. Ik kan ze bijna aanraken.

O ja, waarom heten ze eigenlijk Aart en Rein?



P.S. Mocht je dit bericht via de mail ontvangen, dan is het filmpje niet te zien. Het filmpje is wel te zien via het blog adres en op Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten