donderdag 30 november 2017

Lang geleden...

Januari 2012

Fris en heel helder winterweer. Ik pak mijn camera en fiets richting Schiedam/ Vlaardingen. Ik fiets en fotografeer... Uitgestrekte polders, geknotte wilgen, hier en daar een spinnenweb.
Ik sta op een polderweg te fotograferen en zie uit mijn ooghoek een pick-up truck aankomen. Ik stap netjes de berm in, maar de bestuurder rijdt wel heel voorzichtig! Hij stopt.
Sta ik nog steeds in de weg? Doe ik iets wat hij vervelend vindt?

Hij spreekt me aan en vraagt of ik misschien zijn pasgeboren lammetjes wil zien of wil fotograferen. "Eh, ja, prima! Maar waar dan?" vraag ik. "Rij maar achter me aan."

En zo kom ik die middag voor de eerste keer op de Adrianushoeve waar de schapen van de Schaapskudde Vockestaert in de lammertijd staan. Nooit geweten dat daar een schaapskudde was!

De kennismaking met Aad (de beheerder) en de schapen van de Schaapskudde Vockestaert brachten mij op een idee. Over dat idee vertel ik een andere keer ;-)
Dit was een van mijn eerste foto's:



Tot snel!

Jeannemieke Hectors

Geen opmerkingen:

Een reactie posten